BRANSCHTÄVLINGEN FÖR ALLA SOM JOBBAR MED UPPLEVELSEBASERAD KOMMUNIKATION!

 

 

ÅRETS TÄVLINGSKATEGORIER

 

Läs mer om de olika tävlingskategorierna som ingår i årets upplaga av Gyllene Hjulet. Kategorier belyser på olika sätt dagens sponsrings- &/eller eventprojekt.

LÄS MER >>

I år fyller Gyllene Hjulet 25 år – och det är dags att skaffa sig egna sociala konton. Häng på!

SES tävling Gyllene Hjulet uppmärksammar och hyllar näringslivs- och samhällsaktörer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt. Området är en av våra tillväxtbranscher och sommaren 2022 slog flera festivaler publik- och biljettrekord, vilket gör det fantastiskt roligt att få hylla branschen i april 2023. Tävlingen är en kommunikationstävling och belönar projekt som visat på stor kreativ höjd och effektfullt genomslag.

Tävlingen fyller 25 år och lanserar nu ett tajtare tävlingskoncept med färre kategorier och en ny grafisk profil. 2023 års Gyllene Hjulet går av stapeln i april och de nominerade släpps i mars. Projekt genomförda under perioden 1 jan 2022 – 31 dec 2022 kan skickas in från och med den 15 december. Biljetterna släpps den 15 december då även lokal och eventupplägg presenteras.

#gyllenehjulet

 

Jubel är ny koncept- och eventbyrå till Gyllene Hjulet

Tobias Ekman, Jubel | Cecilia Bungss, SES | Malin Ekman, SES | Caroline Ullman, Jubel | Joanna Blomdell, Jubel | Linus Hallberg, Jubel

Efter en omfattande pitchprocess under hösten står det klart att Sponsrings & Eventsverige (SES) väljer artist- och brand experience-byrån Jubel som sin nya samarbetspartner för branschtävlingen Gyllene Hjulet 2023 och ansvarar för strategi, idékoncept samt genomförande av tävlingsdagen med tillhörande kvällsevent.

Vi valde Jubel för att de visat ett starkt engagemang för SES och branschen samt en stor entusiasm för Gyllene Hjulet. De har ett gott renommé som eventleverantör med en stark kreativ styrka i både koncept och utformning, vilket bland annat syns redan nu i vårt nya grafiska manér för tävlingen, säger Cecilia Bungss, marknads- och kommunikationsansvarig SES.

 

Byrån var en av de första i musik- och eventbranschen att ställa om till digitala upplevelser vilket bland annat mynnat ut i den digitala festivalen Låt Live Leva, föreläsningstjänsten Talkly samt den digitala konsertarenan Dramatix. Utöver eventverksamheten har Jubel en välutvecklad verksamhet inom artistutveckling, turnéproduktion och pr/marknadsföring samt äger och driver ett flertal festival- och konsertkoncept. Några av Jubels artister är Cornelia Jakobs, Daniel Adams-Ray, Gustaf och Viktor Norén samt Tomas Andersson Wij.

Vi kommer att hylla vinnarna med några av landets främsta artister och kreatörer inom musik, mat, event och underhållning. Vi och SES har våra kollegor och vänner som gäster under Gyllene Hjulet vilket vi ser som en spännande utmaning, säger Tobias Ekman, vd på Jubel.