“Vi fick enastående publicitet med totalt 1,36 miljard läsare online”


Graviz Outhouse tog silver i kategorin “Årets Internationella” med kampanjen Glashuset i Öknen i årets upplaga av Gyllene Hjulet. För SES berättar Rodrigo Pozo Graviz, Head of Strategy på Graviz Outhouse, om hur de fick idéen att låta platsen för kampanjen ta sin utgångspunkt i Gorajeöknen.

Hej Rodrigo Pozo Graviz på Graviz Outhouse, hur kändes det att ta ett silver?

– Underbart att det här jobbet blir uppmärksammat! Lite ledsen att vi inte nådde hela vägen fram…!

Berätta kort om ert vinnarbidrag! Vilken var utmaningen? Lösningen?

– Utmaningen var att visa att det är skillnad på glas och glas – Guardians glas är intelligent och stänger ute eller inne värme, sol eller ljus eller ljud. För att demonstrera det byggde vi ett glashus på Europas varmaste plats – Gorajeöknen i Spanien.

 

Juryn bedömde ju bland annat bidragen efter “effekt i resultatet”, hur såg det ut för ert bidrag?

– Vi fick enastående publicitet, med totalt 1,36 miljard läsare online över hela världen. Bloggare har köat för att bo i huset, som man kan boka in sig på, och skrivit om upplevelsen för miljontals läsare.

Vilka var de främsta faktorerna till att ert bidrag vann, enligt dig?

– Att vi kunde demonstrera en produktfördel på ett dramatiskt sätt. 

Se filmen & läs mer om bidraget här.

Rodrigo Pozo Graviz, Head of Strategy på Graviz Outhouse