“I år är Casino Cosmopol är en stolt silverpartner till Stockholm Pride”

 

Hallå där Thérèse Liljeqvist på Casino Cosmopol! Vilken är din roll på företaget?

– Jag är kasinochef i Stockholm och även marknadschef för samtliga fyra Casino Cosmopols kasinon.

Hur jobbar Casino Cosmopol med sponsring?

– Casino Cosmopol är en del av Svenska Spel och stöttar därigenom idrotten. Sponsring via varumärket Casino Cosmopol förekommer inte. Men däremot har vi samarbeten i frågor som vi känner starkt för. Då vi kan gå in som partner.

Kan du avslöja några nya samarbeten?

– Ja, det kan jag. Casino Cosmopol är en stolt silverpartner till Stockholm Pride i år och kommer att finnas med i Pride Park och ha eget lastbilsflak i Prideparaden.

Vilka utmaningar ser du med sponsring och andra samarbeten inom spelbranschen?

– Alla vill inte jobba med spelbranschen. Folk är trötta på den massiva reklamen från internetbaserade kasinon. Därför är vi extra glada för att Stockholm Pride har valt att bortse från att vi bland annat sysslar med spel – vi erbjuder ju även mat, dryck och underhållning av olika slag – och istället fokuserar på våra värderingar, som rimmar väl med Priderörelsens.

Vilka värderingar är det ni vill lyfta fram i era samarbeten och på vilket sätt gör ni det i samarbetet med Stockholm Pride?

– För oss är mångfald, jämställdhet och inkluderande en självklarhet, alla 365 dagar om året och inte bara för att det pågår Pridefestivaler runt om i landet. Vi förknippar inte mångfald enbart med etnicitet, vi välkomnar alla – oavsett kön, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Apropå jämställdhet, läste jag i tidningen nyss om att förra året, då herrarnas fotbolls-VM spelades, sände 157 krogar i Stockholm matcherna. Nu, när damernas VM har inletts, är motsvarande siffra 20. Jag är stolt över att vi är en av dessa 20, men samtidigt bedrövad över att skillnaden är så stor!

Thérèse Liljeqvist kasinochef i Stockholm och marknadschef för Casino Cosmopol.