Arenans Barn

Varje år utsätts 60 000 barn för mobbning. Tillsammans skulle de fylla hela Friends Arena.

Hur kan man som stor sponsor gifta ihop två olika samarbeten för att skapa mer effekt?

Välkommen på en frukostträff om Arenans Barn – Konst och fotboll mot mobbning!

Swedbank har sedan 1981 varit partner till Svenska Fotbollförbundet och sedan 2002 till Stiftelsen Friends. Hör om deras långa samarbete samt lär dig mer om Svenska Fotbollförbundets plattform för samhällsengagemang. 2012 valde Swedbank att döpa Sveriges nationalarena i fotboll, till Friends Arena för belysa samhällsproblemet kring mobbning. Tidigare i år som en fortsättning på detta lanserade Swedbank och Stiftelsen Friends med hjälp av Svenska Fotbollförbundet ett gemensamt projekt, Arenans Barn. En unik konstinstallation och manifestation mot mobbing på Friends Arena. Lyssna till bakgrunden och uppkomsten av projektet samt berättelsen om hur man som stor sponsor kan gifta ihop två olika samarbeten för att skapa mer effekt och räckvidd i sitt budskap.

Att ta med sig från träffen:

  • Långsiktiga varumärkessamarbeten
  • Vikten av att stora varumärken engagerar sig i samhällsfrågor
  • Vad skapar engagemang

Talare:

Magnus Gidlöf  – Sponsoransvarig Swedbank
Michael Jiffer  – Marknadschef Svenska Fotbollförbundet
Catarina Berg – Stiftelsen Friends

När? 26 oktober
Tid? 8.30 – 9.30 (frukost mellan 08.00 – 08.30)
Var? The Park, Sveavägen 98, Stockholm

Anmälan? Anmäl dig HÄR!