BAKOM NAMNRÄTTIGHETEN STRAWBERRY ARENA
Ett samtal med Johan Mägi, Commercial Director, Stockholm Live.
Hur förhandlar man ett avtal om Sveriges Nationalarena I vad låg till grund till valet av partner I hur hanterar man omvärldens intresse och kommentarer.
TORSDAG DEN 8 FEBRUARI | KL. 09.00 – 09.30 | ONLINE
Välkommen till SES Spotlight, vårt nya koncept – korta livesamtal om aktuella branschnära händelser. Lyssna – inspireras, få inblick, få insikter- nära inpå, en halvtimme i all enkelhet. Torsdagen den 8 februari sänder vi vårt allra första SES Spotlight – lyssna in!
Få nyheter i branschen har under året fått samma uppmärksamhet som när nyheten släpptes att vår nationalarena ska få en ny namnsponsor – Friends Arena ska i Juni bli Strawberry Arena.
Bakom ligger ett partnerskap värderat till ”100 MSEK” enligt DI´s uppskattning. En omfattande kommersiell rättighet och ett nytt spännande partnerskap. Som med alla nyheter togs den emot med blandade kommentarer – fotbollsfans uttryckte sina synpunkter, varumärkesexperter sina och dealen hyllades av branschpress inom reseindustin. På SES blev vi nyfikna på att höra mer och veta mer.
Samtalet med Johan Mägi gav oss svaren, och nu vill vi dela inspiration med er.
Vi välkomnar därför Johan Mägi, som har varit en drivande kraft i avtalet mellan Stockholm Live och Strawberry, till vårt första SES Spotlight samtal. Nu får ni som medlemmar också möjligheten att lyssna in och få inspiration.
Det digitala eventet är redan på torsdag 8 februari – så anmäl dig idag.
Evenemanget ingår i ditt medlemskap i SES och är kostnadsfritt.
Varmt välkommen!
Datum I 8 februari I 9.00-09.30
Online
Gäst
Johan Mägi, Commercial Director, Stockholm Live
Samtalet leds av
Cecilia Perlind, VD/Verksamhetschef SES