FRAMTIDENS EVENEMANGSBESÖKARE

Framtidens evenemangsbesökare

Vilka drivkrafter och behov blir viktiga i spåren av pandemin?

ONSDAG 16 FEB | KL. 09.00 – 10.00 | DIGITALT

Andreas Andersson Åkerling och Frans Fransson från Upplevelseinstitutet presenterar resultaten från en färsk undersökning om människors vilja och attityd till att besöka evenemang. Studien fokuserar kring vilka drivkrafter och behov som kommer vara viktiga för publik, besökare och deltagare vid evenemang framöver.

Undersökningen är genomförd efter att restriktionerna lyfts och är en del av en större studie – delfinansierad av Tillväxtverket – som löper över hela året och som syftar till att förse evenemangsarrangörer med värdefulla insikter och skapa lärande i vad evenemangsbesökare kommer efterfråga efter pandemin.

Upplevelseinstitutet är ett oberoende analysföretag inom upplevelser och sponsring. Deras kunder återfinns inom sponsorföretag och varumärken, festivaler, destinationsbolag, kommuner, idrottsevenemang, förbund, ligor och klubbar.

Läs mer om undersökningarna: https://upplevelseinstitutet.se/rapportertvv/

VÄLKOMNA!