Vasaloppet 100 år
Om en rättighets utveckling och långsiktiga partnersamarbeten.
Under 100 år kan mycket hända..
På denna inspirationsfrukost får vi en unik insyn i Vasaloppet som arrangemang och rättighet. År 2022 firar Vasaloppet 100 år och är således ett av vårt lands absolut äldsta fortfarande existerande event, loppet är dessutom världens äldsta och största långlopp på skidor men levererar numera även en sommarvecka med cykling och löpning. Vi kommer denna morgon att få följa med på den 100-åriga resan och få inblick i hur man planerar inför framtiden. Vi lyssnar på Lena Hermansson, sponsorchef Vasaloppet, som tillsammans med Jon Svensson, marknadschef Vasaloppet, djupdyker i utvecklingen av arrangemanget och beskriver hur man som rättighetsinnehavare lyckats i 100 år. Vad är egentligen hemligheten?
Dessutom får vi lyssna till ett tioårigt partnerskap mellan huvudsponsorn Preem och Vasaloppet. Hur summerar man tio år? Hur har samarbetets utveckling sett ut? Vilka effekter har man uppnåt? Hur fortsätter samarbetet i alla dessa år? Hur tänker man kring framtiden? Vi analyserar och fördjupar oss i båda sidor av samarbetet och lyssnar bl.a. på Ulrika Bååthe, marknadskommunikationschef på Preem som besvarar frågorna ur ett sponsorperspektiv. Varför väljer man att stanna som sponsor i tio års tid och kommer man att fortsätta?
VAD? Inspirationsfrukost
NÄR? 17 oktober, 08.00 – 9.30 (frukost från 07.30)
VAR? The Park, Sveavägen 98, Stockholm
ANMÄLAN Skickas ut via e-post inom kort.
Lena Hermansson, Sponsorchef Vasaloppet
Ulrika Bååthe, Marknadskommunikationschef på Preem
Jon Svensson, Marknadschef Vasaloppet