Köparforum

Exklusivt för köpare av sponsring.

Du som köpare och medlem i SES är exklusivt inbjuden till höstens köparforum där vi fokuserar på B2C och har representanter från två spännande konsumentvarumärken på plats.

Vi möter Fredrik Sjöström, Communication & Sponsorship Manager, och Niklas Söderberg, Event & Sponsorship Project Manager, på Cloetta som ger oss en unik insyn i det långsiktiga arbetet med varumärket Kexchoklad och hur man tänker strategiskt inom sponsring och aktivering. De kommer bl.a. att tillsammans med Cecilia Perlind, General Manager Communication, från Kantar Sifo, presenterar Sveriges första  ”Connect” studie – en studie som mäter olika touchpoints fördelat på köpta kanaler, förtjänade kanaler och egna kanaler för att mäta den långsiktiga affärsmässiga effekten av sponsring.

Dessutom lyssnar vi till Jonas Eriksson från Volvo Car Sverige som berättar om hur Volvo Car jobbar med partnerskap och varumärkesaktivering som en del i sin nationella marknadsföring. Vi får veta hur de är strukturerade och får även ett par exempel på partnerskap presenterade för oss.

Vi avslutar träffen genom en kortare workshop där vi för diskussioner utifrån köparperspektivet.

Modererar gör:

Jennifer Carlsson, kommunikationschef på NCC
Maria Guggenberger, hållbarhetschef på ATG

Anmälan görs via inbjudan som skickats ut personligen via epost. Har du ej fått en inbjudan maila till info@ses.se

Vad? Köparforum
När? 8/11 2018 7:30-10.00 (frukost serveras från 7.30)