
VARUMÄRKESFOKUS PÅ TIDERNAS BÄSTA OS
ONSDSG 6 NOVEMBER 2024 | KL. 08.30 – 10.00 | Hybrid
Onsdag den 6 november kl. 08.30 till 9.45 inspireras vi av det många kallar – tidernas bästa OS. Och vi gör det med ett varumärkesfokus.
De Olympiska spelen har tydliga stadgar kring kommersiell reklam, men ändå blev Paris 2024 varumärkenas år. En större andel än någonsin i spelens historia finansierades av sponsorer och vi fick uppleva innovation i varumärkesstärkande aktivering på så många plan. Destinationen Paris varumärke maxades och vi såg några av världens starkaste varumärken kopplade till LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) använda dagarna i Paris till briljant uppvisning i hur man skapar rätt association. Samtidigt stod hållbarhet i fokus genom att exempelvis minimera nybyggnationer och att ha ett lika stort antal kvinnor som män som deltagare.
Nu bjuder vi på SES (Sponsrings & Eventsverige) in er medlemmar tillsammans med varumärkesnätverket i MIS (Marknadsföreningen i Sverige) till en morgon då vi får veta allt om OS 2024 ur ett varumärkesperspektiv – både ur ett internationellt och ett lokalt svenskt perspektiv. Ett unikt tillfälle att få inspiration innan vi stänger OS året.
Hör Anders Linden från Tango Brand Alliance berätta mer om hur 2024 års OS sponsorer banat väg för en helt ny upplevelse i integrerade sponsorskap, lyssna till alla de lärdomar som lever kvar när elden slocknat, samt hur det såg ut på hemmaplan, Hur aktiverades de internationella sponsorerna? Vad gjorde SOK:s sponsorer och vad såg vi i TV sändningarna från kanal 5?
Lyssna även till Jacob Brandon-Cox från Westfield Rise samt Frida Nevalainen, projektledare på SOK och Johanna Hemming, Marknads- och kommunikationschef på SOK som tog OS på hemmaplan till nya nivåer genom Olympiafestivalen på Westfield Mall of Scandinavia.
Med egen invigning av Olympiafestivalen på Water Plaza bjöd man också in till stora invigningen på storbildskärmar. Tillsammans med Sveriges Olympiska Kommitté bjöd man in till allt från medaljfiranden, livesändning av de olympiska spelen och flertalet andra aktiviteter. Det var också i Mall of Scandinavia vi välkomnade hem de svenska OS-hjältarna, vilken bedrift, hör mer om projektet och hur det kom till.
Vi vet att stora evenemang också påverkar efterfrågan på varumärken, produkter och tjänster. Hör My Telescope och Kristoffer Dalin analysera sökdata från OS för att spåra påverkan på varumärken och konsumentintresse.
Evenemanget ingår i ditt medlemskap i SES och är kostnadsfritt.
Ett liveevent där vi ses tillsammans på Arena Skrapan, Götgatan 78. Men för medlemmar i SES som befinner sig i andra delar av landet öppnar vi ändå möjligheten att följa eventet online. Detta väljer ni i anmälan.
Morgonen modereras av Cecilia Perlind och Olle Nyström SES/Nätverkssledare MIS
Inbjudan hittar ni i mailen.
Evenemanget ingår i ditt medlemskap i SES och är kostnadsfritt.
Ett liveevent där vi ses tillsammans på Arena Skrapan, Götgatan 78. Men för medlemmar i SES som befinner sig i andra delar av landet öppnar vi ändå möjligheten att följa eventet online. Detta väljer ni i anmälan som kommer på mailen.
Morgonen modereras av Cecilia Perlind och Olle Nyström SES/Nätverkssledare MIS