På dagens forum kommer vi bl.a. att diskutera resultatet från studien Sponsring 4.0* där djupintervjuer med några av Sveriges största företag – såsom Ica, Folksam, Skandia och Peab har gjorts om hur hållbarhet och ett aktivt samhällsengagemang idag har blivit en affärsstrategisk fråga. Som följd av att hållbarhetsarbetet blivit mer affärskritiskt, blir även företagens arbete med sponsring mer affärsintegrerad och vad ställer då detta för krav på rättighetsinnehavare?
Daniel Hegborn från Passion Lab kommer att leda diskussionen i vilka mätningar man som rättighetsinnehavare kan göra och hur man går till väga för att paketera sin samhällsnytta. Vi kommer att få exempel på case där effekter presenteras och vi kommer att ta upp vilka konsekvenserna blir av denna nya affärsintegrering. Bl.a. lyssnar vi till Mentors Karin Jordås om effekterna av hur företag kan bidra till en hållbar affär och vi får även en insyn i projektet Alla är Olika med Teddy Falkenek från ICA och Sevana Bergström från SvFF.
Kloka insikter, och engagerande diskussioner mellan deltagare utlovas! Givetvis också möjligheter för spännande nätverkande med andra rättighetsinnehavare.
Datum: 9 oktober
Tid: 08.00 – 10.00 (enklare frukost serveras mellan 07.30 – 08.00)
Plats: The Park, Sveavägen 98, Stockholm
Anmäl dig här! Begränsat antal platser – först till kvarn!
*Sponsring 4.0 är en en kvalitativ studie gjord av Rättighetsbyrån.