Bli en vassare eventköpare

FRAMFLYTTAD - BLI EN VASSARE EVENTKÖPARE

– såväl digitalt som live

09:00 | Pass 1: Eventens grunder och sammanhang
Varför vill människor mötas? Vad är ett event? Inledande går vi igenom de olika definitionerna av event, möte, event-marketing, konferens och kongress. Vilka likheter/skillnader/styrkor/svagheter har dessa jämfört med andra kommunikationsformer? När passar det bra med ett möte eller event och när passar det mindre bra? Hur kan man använda styrkorna och undvika svagheterna?

10:15 | Bensträckare

10:45 | Pass 1 – forts: Målhantering – projektmål och effektmål
Hur målsätter man event? Räcker det att gästerna är nöjda med maten eller underhållningen? Hur kan vi använda målet för att säkerställa en riktig förändring i kunskap, attityd eller beteende? Hur arbetar man fram syftet? Ett av de vanligaste misstagen som arrangörer av möten gör är att slarva med syftet. Syftet ger vägvisning genom hela processen och ger oss styrkan att skilja bra idéer från dåliga.

12:00 | Lunch

13:00 | Pass 2: Uppföljning – resultat och måluppfyllnad
Under detta pass besvarar vi frågor som; Hur mäter man ett event? Vad är ett effektmål? Varför är det viktigt att mäta? Hur styr målen arbetet? Vilka verktyg kan man använda? Hur styr mål och syfte arbetet genom processen?

14:15 | Bensträckare

14:30 | Pass 3: Eventens möjligheter – digitalt och live
Hur skiljer sig digitala och fysiska event åt? Hur ska man tänka när man ska ställa om sitt analoga eller semianaloga event till digitalt. Hur skiljer sig teknikbehoven, lokalbehoven? Vilka plattformar fungerar? Hur kan en lokal stärka ditt event?

15:15 | Bensträckare

15:45 | Pass 4: Brief-förfarandet – att bli en bättre beställare

16:30 | Slut för idag

 

Utbildningen är anpassad efter digitala förutsättningar, med interaktivitet, dialog och mikropauser för högt engagemang.

Datum: onsdag den 10 mars 2021

Plats: Teams – online

Tid: kl. 09:00-16:30

Pris:
5 995 SEK för SES-medlem (exkl moms)
7 495 SEK för icke-medlem (exkl moms)

I priset ingår digitalt kursmaterial.

 

Tomas Stålmarck (Meeting Specialist – Live and Digital Events) är en av Sveriges mest allsidiga och erfarna ”eventare”. Han arbetar dagligen som innehållsproducent, mötesregissör och manusförfattare till ca 50 event per år, både digitala och fysiska.

Han har arbetat med allt från event för den lilla ledningsgruppen om 10 personer till Eurovision, OS och UEFA. På kundlistan finns bl.a.: Aller media, Synsam, Mekonomen, Google, Samsung, The Color Run, Gyllene Tider, Reebok och Svenska Idrottsgalan. I och med att han arbetat med alla delar av event, så som innehåll, logistik, säkerhet osv, samt både arbetat som anställd och drivit eget så har han en unik plattform att stå på.

Tomas är också en uppskattad föreläsare inom event och kommunikation. Han föreläser bl.a. på Berghs, Resumé Akademi och DI Akademi samt YH-utbildningar över hela landet.