SES TALK

10-minuters spaningar av branschprofiler!

Jessica W Sandberg, David Sandström, Janne Björge, Marie Lindqvist mfl.

SES TALK är en eftermiddag där vi under två timmar samlar 8-9 inspirerande personer i vår bransch som får ett aktuellt ämne att prata om i 10 minuter var.

Rappt och lättsamt, men utan röd tråd, får vi höra spännande framtidsspaningar om trender och tendenser eller insikter och reflektioner där intresse- och upplevelsebaserad kommunikation står i centrum.

Den 28 mars träffas vi i barscenen på Fotografiska i Stockholm!
Efter seminariet väntar mingel och Fotografiskas torsdagsklubb.

NÄR? Torsdagen den 28 mars
TID? 15.00 – 17.00
VAR? Fotografiska Stockholm
ANMÄLAN: Anmäl dig till träffen här! 

TALARE
(listan uppdateras allt eftersom)

Jessica W Sandberg – en av Sveriges mest omtalade och framgångsrika kommunikatörer. Spin doctor och föreläsare på ”Besvärlig sedan 1977”.

På meritlistan finns internationella utmärkelser från organisationer som London International Awards, Webby Awards, Lovie Awards och Cannes Lions, men även svenska honnörstecken från Hetast i Almedalen och Guldägget. Hon har varit så väl beställare som utförare av en rad prisbelönta kampanjer och effektfulla kommunikationsinsatser. Dessutom är Jessica W Sandberg mäklaren bakom flera av de mest framgångsrika svenska byråsamarbetena på senare år & en mycket uppskattad föreläsare. Kommunikationslandskapet transformeras i rasande takt och med det ser vi även förflyttningar hos influencers kring upplevd verklighet. Jessica kommer att diskutera om det är sanningen vi möter på dessa konton eller blir vi förförda av en illusion – och spelar det egentligen någon roll?

David Sandström – Chief Marketing Officer, Klarna Bank AB

David har av många beskrivits som ett reklamgeni och blev redan som 29-åring VD för en av landets främsta reklambyråer.
År 2017 tillträde David som Klarnas CMO där han leder Klarna till en omfattande varumärkesförflyttning, från en av många finansiella institutioner till ett nytänkande livsstilsvarumärke. I januari lanserade bolaget sin senaste kampanj, ”Get Smoooth”, med Snoop Dogg som frontfigur. Kampanjen har kommit att bli en av de mest omtalade någonsin i Sverige och har även väckt stor uppmärksamhet internationellt.

 

Marie Lindqvist -VD för Stockholm Live (Friends Arena, Tele2 Arena, Ericsson Globe, Hovet och Annexet)

Marie ansvarar för AEGs verksamhet i Sverige. AEG (Anschutz Entertainment Group) är baserade i Los Angeles, USA, och är ett av världens ledande bolag inom sport, musik, arenor och nöjen. Marie har även med sig en gedigen bakgrund inom nöjes- och upplevelseindustrin då hon haft flera ledande positioner inom Fritidsresor, Kolmården och Apollo. Under sina tio minuter delar Marie med sig sina tankar kring framtidens evenemang. Med all världens underhållning ett knapptryck bort i din mobil, hur påverkar det live evenemangsbranschen?

 

Therese Lundqvist – konsult och framtidsstrateg på Kairos Future inom affärsområdena consumer, marketing och innovation samt Travel and Tourism.

Therese har en Master of Science i Management Practice från Dublin Business School och har studerat kulturturism på Nelson Marlborough Institute of Technology på Nya Zeeland. Främst har hon arbetat med projektledning, marknadsföring, affärs- och destinationsutveckling. Hon kommer att dela med sig av insikter kring framtidens kunddialog. Hur når vi ut och får morgondagens kund att lyssna? Kunddialogen påverkas i ett ständigt förändrat medielandskap där mediekonsumtion, underhållning, information och social kommunikation sker i allt högre grad på skräddarsydda plattformar. Så hur ska man tänka och planera som kommunikatör inför framtidens utmaningar?

 

Janne Björge – Entreprenör, inspiratör och kommunikatör.

Janne grundade Nine Yards 2003 efter många år i resebranschen, sportbranschen och skobranschen. ”Problemlösare, glädjespridare och möjlighetsupptäckare” skrev han ner på en lapp när han var 23. Frågan var; Vem vill du vara i livet? Hur vill du uppfattas av omgivningen?
-Nästan 30 år senare är lappen kvar & lika viktig.

Kommunikation är en affärskritisk kompetens som har möjlighet att skapa enormt engagemang hos din publik och bland dina medarbetare. Engagemang är den finaste av valutor nu. Belöningen kan vara att stå på pallen i Årets Byrå 7 år på raken, att vinna Gyllene Hjulet eller att få kunder att lita på det du lovar i många år. Ett förtroende som uppgick till över 1.5 miljarder under resan. Belöningen kan vara att sälja sitt livsverk till lojala medarbetare och se hur de fortsätter vara magiska. Jag skall dela det viktigaste jag lärt mig hittills. Bara det.

 

Linda Palmgren,  VD på Starcom och en del av Stadiums styrelse.

Hennes nuvarande uppdrag har hon fått efter en gedigen karriär som startade med kommersiell radio. Därefter eget konsultbolag när ett av uppdragen ledde vidare in som VD på reklambyrå. Slutligen blev det totalt sex år i ledande positioner i reklambyråvärlden. Senaste tre åren har Linda etablerat och byggt upp ett influencer nätverk och representerat ett flertal av Sveriges största profiler som Isabella Löwengrip, Anine Bing, Carolina Gynning och Sofi Fahrman. Med den bakgrunden är hon också en eftertraktad talare och affärskonsult. Nu bjuder Linda på de senaste trenderna och insikterna inom området och hoppas kunna belysa komplexiteten såväl som att ge tips och råd på vägen.

 

Arvid Axland, grundare till upplevelse- och reklambyrån Pool. Och författare till Jakten på känslan

Arvid hjälper företag att bli mer värda genom upplevelseorienterad kommunikation och verksamhetsutveckling och är en mycket uppskattad trendspanare, visionär och workshopledare. Arvid vill i sina kundsamarbeten och föreläsningar öka medvetenheten om vilket värde som är möjligt att skapa för sin omvärld genom upplevelser. I allt man gör och säger. Om fler företag blir mer upplevelseeorienterade så blir vår värld avsevärt bättre, och företagen mer lönsamma. Arvid varvar viktiga insikter med inspirerande exempel och konkreta metoder för att få det att hända på riktigt.