Träffpunkt Idrott
Sportjournalistikens utveckling & event som marknadsföringsmetod
Hur har sportjournalistiken utvecklats de senaste åren – och hur har villkoren att bedriva en god sportjournalistik förändrats i allmänhet och för kvinnor i yrket i synnerhet efter #metoo-uppropen?
Och hur har event som marknadsföringsmetod utvecklats både nationellt och internationellt – och finns det en symbios mellan sportjournalistik och evenemang, eller existerar det fortfarande en kritisk granskning värd namnet?
Och var kommer Zlatan in i bilden…?
Allt detta och lite till får vi svar på under vårt seminarie på Träffpunkt Idrott på Svenska Mässan i Göteborg den 6/3. Då Jenny Modin, sportreporter på SVT och vice ordförande i Svenska Sportjournalistförbundet, och Jonas Eriksson, chef varumärkesaktivering och partnerskap på Volvo Car Sweden, intervjuas av kommunikatören & fd reportern Thomas Björn i Björns Bar på Öppna scenen i mässan.
Intervjun pågår drygt 20 minuter. Det finns möjlighet att ställa frågor.
Efter intervjun välkomnas vi till Unisports utställning och får en berättelse om deras förändrade varumärkesresa, förändrade försäljningssätt och framtida samarbeten. Allt efter devisen Live to Move, Move to live. Unisport är nordens ledande aktör på helhetslösningar till idrottsanläggningar och aktivitetsytor.
Anmälan sker via mail-inbjudan – hör av dig till SES om du ej fått någon inbjudan.