“Genom LED-teknologi kan våra kunder möta sina kunder på ett bättre sätt”

 

Hej Jacqueline Järmens på Octanorm Nordic AB! Vilken är din roll på företaget och vad gör ni?

– Jag är VD och vi levererar lösningar för mäss-, event-, och butiksinredningsbranschen. Vi konfektionerar aluminium efter olika projekts behov, samt erbjuder golv, mattor, belysning, ljuslådor och vårt senaste tillskott LED-skärmar.

Vad ser du är det mest centrala för er verksamhet framöver?

– Just nu satsar vi stort inom LED-teknologi. Det innebär att vi kan erbjuda våra kunder dynamiska ljuslådor, på vilka ett printat tyg sätts framför med valfritt budskap, istället för en “vanlig” ljuslåda. Vi jobbar även med transparenta LED-skärmar, LED-posters – som är som en exklusiv variant av roll-up – samt LED-golv som kan integreras i vårt befintliga mässgolv.

Vilka dörrar öppnar denna nya teknologin för era kunder?

– LED-teknologin låter våra kunder möta sina kunder på ett snabbare och bättre sätt. Det skapar också helt klart större flexibilitet i själva skapandet, uttrycket och presentationen. LED-teknologin går dessutom att integrera med vårt befintliga aluminiumsystem. Effekten blir en wow-känsla för kundens besökare. Med LED-detaljer i en mässmonter, på ett event eller i en butiksinredning blir det första intrycket ett helt annat. Genom att använda sig av LED-teknologi kan du snabbare och enklare byta ut ditt budskap till exempel under en dag eller efter säsong, vilket lockar många.

Kostar LED-teknologin mycket att använda?

– Jo, det är ju ett steg att gå upp i pris men det handlar om att våga ta steget in i den här nya teknologin, för framtiden är rörlig bild och media. Dessutom går det mesta att återanvända vid flera tillfällen.

Hur upplever du att efterfrågan är bland era kunder för ny teknik?

– Det finns absolut en stor efterfrågan inom mäss- och eventbranschen för den senaste teknologin. Retailbranschen ligger fortfarande ligger steget efter, vilket dock kan förklaras med att de ofta har längre beslutsprocesser. Men för några veckor sedan presenterade vi våra nya produkter på Retail Experience Live samt på ett internt event i våra lokaler efter mässan och fick ett fantastiskt gensvar. Jag upplever att de som var där såg potentialen kring hur de kan gå vidare och fick inspiration kring hur de kan jobba med sin marknadsföring med hjälp av denna nya teknologi.

Ser du någon ny trend i branschen just nu?

– VR och AR kommer att komma ännu mer och det kommer även att bli nästa område för oss på Octanorm Nordic AB att ge oss in i.

 

Jacqueline Järmens VD på Octanorm Nordic AB