BRANSCHTÄVLINGEN FÖR ALLA SOM JOBBAR MED UPPLEVELSEBASERAD KOMMUNIKATION!
Gyllene Hjulet uppmärksammar och hyllar aktörer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt. Tävlingen, som är en kommunikationstävling, har funnits sedan 1998 och belönar projekt som visat på stor kreativ höjd och effektfullt genomslag.
I ÅR SLÅR GYLLENE HJULET TVÅ FLUGOR I EN SMÄLL!
I år är ett speciellt år. I årets upplaga av Gyllene Hjulet välkomnas nämligen projekt genomförda under perioden 1 jan 2020 – 31 dec 2021. Vi har även valt att bemöta de annorlunda och unika förutsättningarna som dagens situation innebär på lite olika sätt i tävlingen – dels genom att inledningsvis dela upp kategorierna i två olika tävlingsgrupper: SPONSRING och EVENT/EXPO och dels med att utöka tävlingen till totalt 20 kategorier som på ett mer specifikt och träffsäkert sätt avgränsar dagens sponsrings- &/eller eventprojekt och erbjuder en effektiv spelplan för alla tävlanden.
Låt oss presentera årets nykomlingar:
Syftet är att mer specifikt och träffsäkert avgränsa dagens något brokiga skara sponsrings- och eventprojekt, för att våra tävlanden inom respektive kategori ska kunna mötas och mätas mer rättvist inom ramen för sina egna avgränsade spelplaner.
I kategorierna ÅRETS SPONSRING och ÅRETS EVENT har man i år inte möjlighet att lämna in specifika bidrag – utan alla inskickade bidrag, oavsett kategori, är direktkvalificerade. Juryn utser bland dessa – det sponsringsprojektet och det eventprojektet som är det bästa av de bästa!
Vinnarna hyllas och firas på branschfesten Gyllene Hjulet våren 2022.
Stort lycka till!