Livepitchen

Lyssna till flera av de nominerade bidragen live

På galadagen den 11 april har du även möjlighet att besöka exklusiva Livepitchen – där två tävlingskategoriers nominerade bidrag presenteras och pitchas inför publik och jury. Livepitchen 2019 innefattar kategorierna Årets Samhällsengagemang och Årets mest kreativa lösning. Varje bidrag har 5 minuter på sig att pitcha sitt projekt och efteråt har pubilken möjlighet att rösta fram sin favorit. Publikens röst motsvarar en juryröst och ordinarie jury tar med sig publikens röst in i den slutgiltiga juryöverläggningen.

Livepitchen är ett intensivt och spännande inslag i tävlingen som innebär att de nominerade får visa upp och sälja in sitt projekt inför publik. Vår ambition med livepitchen är att skapa högre synlighet av de nominerade bidragen och ge ytterrligare inspiration & kunskap till gästerna. Samt plocka fram tävlingsinstinkten hos de nominerade..!

Livepitchen är gratis för alla som köper en biljett till Gyllene Hjulet, det är dock först till kvarn som gäller då det är begränsat antal platser på denna tillställning. Du reserverar din plats vid biljettköp till galan.

 

Plats: Quality Hotel Globe, Galaxen (våning 2)

Insläpp: Från kl.15.30 (Obs: Programmet startar kl. 16.00 – då stänger vi dörrarna)

Årets pitchare:

Nominerade i Årets Samhällsengagemang:
#Väntainte – med Håkanson United, City Gross AB, More PR och Jontefonden
Matchen mot mobbning – med Swedbank, Stiftelsen Friends, SvFF, Brand Union och Prime
Loka Heroes – med Håkanson United, Loka och Svenska Basketbollförbundet
Med kniven mot strupen – med Eventyr
Just Arrived – Vi är här nu – med PS Communication

Nominerade i Årets Kreativa Lösning:
The Janne Walk – med Perfect Fools, Oddset och SvFF
Arenans Barn – med Swedbank, Brand Union, Stiftelsen Friends och Prime
Svartklubben med – Passion Lab, Åbro Bryggeri, AIK Fotboll och Post Sthlm
The Box Experience – med Eventyr och Academic Work
Simpendla – med Passion Lab och ICA Sverige