“Det fanns många tävlingsbidrag som är riktigt goda förebilder för branschen”

 

Hej Victoria Huusko, vem är du och vilken är din roll på Stockholm Live?

– Jag är ansvarig för vår B2B-verksamhet – det är mitt ansvar att fylla våra fem fina arenor med fantastiska TV Galor, Banketter, Mässor, Konferenser och Kongresser.

 

Berätta kort om Stockholm Lives verksamhet!

– Vi driver Nordens mest besökta arenor i form av Ericsson Globe,Hovet, Annexet, Tele2 Arena och Friends Arena, samt attraktionen SkyView. Varje år besöker ca 3 miljoner människor våra arenor och de över 330 idrotts- och underhållningsevenemang som de gästas av. Det gör oss till den absolut största arenaoperatören i Norden.

 

Hur kommer det sig att Stockholm live valde att bli arenapartner till Gyllene Hjulet?

– Stockholm Lives vision är att leda utvecklingen inom live. De absolut flesta, bästa och mest nyskapande arenaupplevelserna vill vi ska vara i Stockholm och hos oss. Eftersom Gyllene Hjulet är den viktigaste branschtävlingen för alla verksamma inom event och sponsring så känns det helt rätt för oss att stötta och vara en del av evenemanget.


Varför är Annexet en bra arena för denna typ av evenemang?

– Annexet är en av våra mest intima arenor. Här hålls med fördel banketter, konserter, krogshower, galor, bolagsstämmor, mässor och konferenser. Det är en kreativ lokal som ger möjlighet att skapa den känsla och det inspirerande event som man är ute efter. Vår mat & dryckesleverantör borgar dessutom för en fantastisk matupplevelse. I år serverades en vegetarisk 3-rättersmeny, vilket utifrån ett hållbarhetsperspektiv ligger helt rätt i tiden.


Du satt ju också med i juryn – hur var det?

– Det var superkul även om det tog en hel del tid. Men det var det värt. Skulle göra det igen om jag fick möjlighet.


Hur upplevde du att det var att bedöma alla bidrag?

– Att läsa och analysera så många inspirerande bidrag har varit lärorikt och givande. Tillsammans med övriga i jurygruppen har vi haft spännande samtal och diskussioner för att  gemensamt enas om vilket bidrag som i slutändan skulle vinna.


Och sist – något bidrag som gjorde extra stark intryck på dig?

– Jag har svårt att välja ut något enskilt. Det var flera bidrag som gjorde starkt intryck. Men på tal om förebilder som var årets tema så vill jag poängtera att det finns många tävlingsbidrag som är riktigt goda förebilder för branschen.

Victoria Huusko, ansvarig för Stockholm Lives B2B-verksamhet