“Vi vill skapa montrar som kan användas under en längre period”

Hej Lars-Eric “Larsa” Johansson på Mark Bric Display!

Vem är du och vilken är din roll på företaget?

– Jag är försäljningschef för den svenska marknaden hos Mark Bric Display, 29 år och rätt ny i branschen. Jag har varit cirka 1,5 år på Mark Bric Display, men jag har jobbat cirka 5,5 år med försäljning.

Berätta kort om Mark Bric Display och vad ni gör!

– Mark Bric Display finns representerade i över 50 länder med egna bolag i USA, Frankrike och Norge. Företaget står på tre ben; det första och största benet och det som också är vårt varumärke utåt är Mark Bric Display. Där jobbar vi med allt från produkter till den lilla mässan/eventet men även montrar till de större mässorna.

– Vårt andra ben är varumärket More-Expo där vi främst jobbar med kvantiteten, men där kvalitet i kvantitet är minst lika viktig som i tidigare nämnda varumärke. I detta varumärke har vi allt som rör det lilla och flexibla eventet/mässan.

– Vårt tredje ben är är Adovo, som är vårt sourcingkontor i Kina, som vi själva jobbar med att ta hem produkter via men även där vi kan hjälpa kunder som vill beställa hem större kvantiteter. Vi hjälper dem att hitta rätt produkt till rätt pris och med rätt förutsättningar för just deras önskemål.

Har ni något recept på ett lyckat samarbete?

– Vi ser att i de fall som vi jobbar nära slutkunden så kan vi ge våra återförsäljare en helt ny dimension och där slutkunden i de allra flesta fallen blir mer än nöjda. Vi tror att öppenhet och transparens gynnar alla parter i ett samarbete. Sammanfattningsvis går allt vårt arbete ut på att kunden ska uppleva vår breda kunskap i kombination med kvalitet i leveranser och bemötande.

Berätta om ett extra kul projekt ni har genomfört!

– Vi genomförde precis ett kul projekt tillsammans med en ÅF i Stockholm där kunden själv jobbade mot sin kund men vi hjälpte till med projektledning, planering, byggnation och lagerhållning. Från start så fick vi in en förfrågan på en monter med en mindre montervägg men tillsammans och i dialog med kunden växte projektet fram och det slutade i en montervägg som blev betydligt större (11x5, 5m och 3 m hög.).

– Det roliga med dessa projekt är när man från start egentligen inte har någon färdig bild på hur det ska se ut och från förslag nummer 1 till förslag nummer 3-5 så växer det fram en helt ny monter. Jag skulle säga att våra främsta styrka är att vi är mycket lyhörda och även flexibla.

– På plats på mässan så byggde vi upp montern, vilket genererade ett mycket gott resultat. Kunden var på plats och på eftermiddagen så kunde de inreda den med sina egna produkter. Idag står montern på vårt lager och väntar på nästa mässa.

Så samma monter kommer att användas igen…?

– Ja, vi vill tillsammans i dialog skapa något som är 100% rätt för kunden och som därmed kan vara användningsbart under en längre period. Genom att bygga om ställningen och printa några få bilder så kan man få ett helt nytt utseende med nya former och nya upplevelser. Att jobba med Mark Bric Display ska vara en långsiktig investering.

Ser nu någon ny trend i branschen just nu?

– Ja absolut, ljus och levande media. Det är inga nyheter men man kan se att desto mer kostnadseffektivt de blir desto mer sprider det sig och med all säkerhet kommer det att fortsätta utveckla branschen de kommande åren.

 

Lars-Eric “Larsa” Johansson försäljningschef Mark Bric Display