Coca-Cola VM 2018 - Get ready for World Cup 2018 Sweden

Isobar, MKTG, Carat och UMG

Coca-Cola har varit partner till VM i fotboll sedan 70-talet och efter undret i Milano blev satsningen på VM 2018 rekordstor. Coca-Cola Sverige tog fram en 360 kampanj baserad på ”Get ready for World Cup” som innehöll ”allt”.Svenska spelare på burkarna för första gången någonsin, butikskampanjen Allas Resa Startar någonstans, socialt mediainnehåll där den mest sedda filmen tittades på 3,6 år och Zero Racism initiativet bidrog till att sätta nya sälj- och varumärkesrekord under sommaren 2018.

 

Juryns motivering

Med en spektakulär och oväntad snabbhet förvaltades en uppkommen möjlighet till slagkraftig och hållbar kommunikation. Det globala konceptet blev verkligt lokalt och tog samtidigt tydlig ställning i en rykande aktuell samhällsfråga. En smart kampanj som på allvar lyckades tränga igenom ett hysteriskt brus.