Football Forevher

med Hedvig Lindahl, Kosovare Asllani, Caroline Seger, Nilla Fisher
————————————————————————————————
MKTG Sverige, Coca-Cola Sverige, Isobar, Carat och Svenska Fotbollförbundet

Coca-Cola har en lång historik av att ta ställning för mänskliga rättigheter och ett jämlikt samhälle, bland annat genom att vara det första företaget i världen att inkludera kvinnor och olika etniciteter i sin marknadsföring. Sedan 2017 är de officiell partner till Svenska Fotbollförbundet (SvFF).

För Coca-Cola Sverige är det en självklarhet att bedriva en jämställd sponsring och i förra årets VM-kampanj ville de visa sitt aktiva ställningstagande för ett jämställt fotbollssverige. Coca-Cola förvandlade därför år 2019 Hedvig Lindahl, Kosovare Asllani, Caroline Seger och Nilla Fischer till levande symboler för ett jämställt fotbollssverige. De första kvinnliga spelarna i Sverige som fått en staty rest till sin ära. Initiativet skapade ett enormt engagemang hos svenska folket och spreds långt utanför Sveriges gränser.