Grönborg Live

Perfect Fools AB, Oddset Svenska Spel Sport & Casino och Svenska Ishockeyförbundet

Det övergripande syftet med kampanjen var att stärka uppfattningen av Oddset som ett modernt och spelnära varumärke samt att stärka kopplingen till svensk idrott. Vi ville aktivera Oddsets sponsorskap av Tre Kronor för att modernisera och vitalisera Oddsets varumärke och göra en kampanj som tog för sig på ett oväntat sätt. Den primära målgruppen för kampanjen var sport- och spelintresserade män i åldern 25-59 år.

Kraven på relevant och aktuell information är höga, särskilt under ett VM där det spelas nya matcher varje dag. Vi insåg att mediernas bevakning av turneringen, med en handfull artiklar och ett par sportsändningar om dagen, inte på långa vägar mötte målgruppens behov. Här fanns en lucka för en spelnära VM-bevakning som kunde ge nya insikter under dygnets alla timmar, under hela turneringen. Helt i linje med Oddsets tagline ”Den som vet mest vinner mest”.

Med hjälp av avancerad 3D- och röstteknik skapade vi en virtuell klon av förbundskaptenen Rikard Grönborg. Klonen fick rollen som sportankare i programmet, som döptes till “Grönborg Live”. Vi matade den virtuella klonen kontinuerligt med innehåll som den rapporterade om utan en enda paus. Matchgenomgångar, förhandssnack, statistik, intervjuer med landslagsprofiler, underhållning och mycket mer avhandlades i livestreamen. Tittare kunde även interagera med den virtuella Grönborg genom att använda vår hashtag och få svar i sändningen.