Boendeekonomi är jättekul!?

Årets event B2C

Emakina DBG, Occasion & Mikael Tillman, Producent

Boendeekonomi är SBAB:s kärnverksamhet. Men enligt en SIFO-undersökning tyckte svenska folket att boendeekonomi var tråkigt. Så hur engagerar man målgruppen i det? Svaret blev att ge Erik Haag ett uppdrag: boendeekonomi ska bli jättekul.

Slutmålet? En humorshow i Globen. Under året kunde man följa Eriks väg mot showen i en webbserie. Från ångest och oro till att flera komiker anslöt till teamet. Och väl framme vid målet hade 10000 personer köpt biljett till showen: Boendeekonomi är jättekul!?

 

Juryns motivering

Nytänkande och modigt i en konservativ bransch där emotionella värden är en bristvara och där kontakten med banken sällan leder till skratt. Man har lyckats erbjuda ett event med ett innehåll som målgruppen attraheras av så till den grad att de betalar för att komma. Ett projekt med tydliga mål och lysande resultat.