Sponsrings & Eventföreningen gör en relansering av sitt varumärke, samt går från förening till branschorganisation och heter numera: SES – SPONSRINGS & EVENTSVERIGE

Namnbytet samt den nya profilen och digitala plattformen är en del av en förändringsresa som påbörjades redan 2014 av styrelsen för att ompositionera SEFS. Syftet är att förbättra erbjudandet, stärka sponsring och eventbranschen samt säkra en vital organisation som möjliggör tillväxt och utökade affärsområden.

Hela kommunikationsbranschen har under de senare åren förändrats i grunden av digitalisering och globalisering. Kundupplevelsen har blivit allt mer central både fysiskt och digitalt, vilket fått nya begrepp och branscher att växa fram. Metoden sponsring och kanalen event befinner sig i epicenter av förändringen och har ett utmärkt utgångsläge. Branschföreningens förändringsarbete har resulterat i en ny vision, mission och inriktning. Under 2017 har ny VD, Ulrika Molin och Kommunikations- och Marknadsansvarig, Victoria Jansson, rekryterats och, tillsammans med styrelsen, jobbat fram ny kommunikations- och affärsplan.

– Investeringarna i sponsring och event växer för varje år, och är vitala ingredienser i dagens kommunikationssamhälle. Namnbytet och relanseringen av vårt varumärke symboliserar den strategiska resa vi gör för att ta ytterligare plats i kommunikationsbranschen, säger Ricky Strandberg, styrelseordförande SES.

– Det nya namnet skvallrar om att vi som bransch tror på att ses, inte bara synas. Logotypen och formen visar på vår position som en inbjudande branschorganisation, där vi gemensamt jobbar mot målet att alla ska förstå värdet av intresse- och upplevelsebaserad kommunikation, säger Niklas Turner Olovson, vice styrelseordförande SES.

Den nya kommunikationsplattformen, grafiska profilen och webben har tagits fram i samarbete med kommunikationsbyrån Passion Lab.

 

Arbetsgrupp Passion Lab:

Peter Kaller, Art Director

Marie Swahn, Copywriter.

Josefine Hådell, Strateg och copywriter.

Christofer Wikmark, Produktionsledare

Produktionsbyrå webb: The Generation

 

SES MANIFEST

Vi jobbar med värdeskapande kommunikation byggd på intressen och upplevelser där vi utmanar hur människor möter varumärken.

Vi tror på kraften i mötet mellan människor och verkar för att skapa aktuella och inspirerande forum för våra medlemmar där vi är en kunskapsresurs, möjliggörare och mötesplats för hela vår bransch.

Vi vill inte bara synas – vi vill ses!