Tävlingen Gyllene Hjulet har öppnat för inlämning och nytt för i år är att tävlingen även inkluderar en studentkategori!
Såväl event som sponsring växer som marknadsföringskanaler varje år. I takt med att branschen utvecklas ställs nya krav på kompetens för att vi ska vara absolut bäst på det vi jobbar med; upplevelsebaserad kommunikation. Till årets branschtävling vill vi därför lyfta våra studenter och framtidens arbetskraft genom att införa en studentkategori.
” -Jag har länge funderat på hur eventbranschen skulle kunna inkludera studenter, särskilt då utbildningar inom events blir allt vanligare, och har under en tid haft dialog med SES gällande Gyllene Hjulet som ett lämpligt forum för detta. Känns fantastiskt kul att min idé nu blir verklighet och att vi får testa att låta studenterna visa upp sig för branschen i den här tävlingsformen”, säger Lina Harbom Hedberg, frilansande projektledare inom events och initiativtagare till studentkategorin.
”- Att få in en studentkategori i Gyllene Hjulet tycker jag gör tävlingen mer modern, ett lyft för tävlingen men framför allt för hela eventbranschen. Ska bli otroligt spännande att se vad studenterna levererar och vad den här kategorin på sikt kommer att innebära”, fortsätter Lina.
Här följer en kort presentation av den nya kategorin:
Årets studentkategori
Kategorin kommer att drivas av en tillsatt projektgrupp med studenter från FEI – Företagsekonomiska Institutet i Stockholm. Denna kategori är öppen för YH-studerande inom eventproduktion och eventmarknadsföring där dessa i lag ska möta en brief som ska besvaras inom 48 timmar.
Fokus kommer att ligga på idé och koncept där man på ett kreativt sätt nyttjar intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt.
Projektgrupp:
Lina Harbom Hedberg – Ansvarig projektledare
Liselotte Fondelius
Elina Ericson
Ellinor Eklöf
Jannike Wennlund
Julia Nilsson
Nelly Olsson
Sandra Olander
