GYLLENE HJULET 2023
STORT GRATTIS ALLA VINNARE OCH STORT TACK TILL ALLA SOM VAR PÅ PLATS OCH HYLLADE BRANSCHEN! VI SES NÄSTA ÅR!
Gyllene Hjulet fyller 25 år och välkomnar dig till en finalfest där vi uppmärksammar och hyllar alla er branschkollegor som på ett kreativt sätt nyttjat intresse och upplevelsebaserad kommunikation för bästa effekt.Finalen med efterföljande fest går av stapeln på Münchenbryggeriet i Stockholm den 26 april där den prisbelönta kocken Tommy Myllymäki står för mat- och dryckesupplevelsen.
Med oräkneliga vinster, från vinnare i Årets Kock och Kockarnas kamp till medaljör i den omtalade kocktävlingen Bocuse d’Or i Lyon i Frankrike. Idag driver Tommy Myllymäki restaurang AIRA på Djurgården, Stockholm och är författare till en serie grundkokböcker som blivit moderna klassiker.
Branschtävlingen Gyllene Hjulet arrangeras av SES – Sponsrings & Eventsverige – i syfte att uppmärksamma och hylla aktörer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt. Tävlingen belönar projekt från det gångna året, som visat på stor kreativ höjd och effektfullt genomslag.
I år fyller Gyllene Hjulet 25 år – och det är dags att skaffa sig egna sociala konton. Häng på!
#gyllenehjulet
Årets byråpartner
![](https://ses.se/wp-content/uploads/2022/10/WIDE_PRESS.png)
Efter en omfattande pitchprocess under hösten står det klart att Sponsrings & Eventsverige (SES) väljer artist- och brand experience-byrån Jubel som sin nya samarbetspartner för branschtävlingen Gyllene Hjulet 2023 och ansvarar för strategi, idékoncept samt genomförande av tävlingsdagen med tillhörande kvällsevent.
Årets venue
![](https://ses.se/wp-content/uploads/2022/12/MB-webb.jpg)
Münchenbryggeriet är ett karaktäristiskt inslag i Stockholms stadsbild, centralt beläget på Södermalm i Stockholm med en fantastisk utsikt över Riddarfjärden, Stadshuset och Gamla Stan. Samtidigt är det ett uppskattat minnesmärke över en svunnen industriepok. Här tillverkades öl i över hundra år – en tradition man återupptagit med ett microbryggeri med produktion av ekologiska hantverksöl.
Årets Jury
![](https://ses.se/wp-content/uploads/2022/12/Jury-webb.jpg)
Efter en omfattande pitchprocess under hösten står det klart att Sponsrings & Eventsverige (SES) väljer artist- och brand experience-byrån Jubel som sin nya samarbetspartner för branschtävlingen Gyllene Hjulet 2023 och ansvarar för strategi, idékoncept samt genomförande av tävlingsdagen med tillhörande kvällsevent.
Årets juryordförande
![](https://ses.se/wp-content/uploads/2022/12/ordforanden.jpg)
Årets juryordförande är Sofia Thomasson, creative planner från Minnesota Communication, tillsammans med Linus Almqvist som har lång erfarenhet av upplevelsebaserad kommunikation från exempelvis Vattenfall, Barncancerfonden och Ramboll.
– Vi hoppas kunna bidra med vår kunskap och erfarenhet till att utse de mest effektiva och nytänkande projekten som genomförts under 2022. Gyllene Hjulet är en tävling och utmärkelse som inte bara hyllar och uppmärksammar — den främjar också lusten till utveckling för hela upplevelse- och eventbranschen. Låt oss fortsätta att inspireras av varandra!