Nominerade 2019
Nedan presenteras de nominerade bidragen listade per respektive tävlingskategori.
Årets Endorsement
PROJEKT SOM INNEHÅLLER ENDORSEMENT MED KREATIV HÖJD I SITT UTFÖRANDE OCH EN STARKT BÄRANDE IDÉ.
Årets Rättighet
ÅRETS RÄTTIGHET HAR UTVECKLAT NYTÄNKANDE KOMMERSIELLA SAMARBETEN MED EN ELLER FLERA PARTNERS.
Årets Lokala Rättighet
ÅRETS LOKALA RÄTTIGHET HAR UTVECKLAT NYTÄNKANDE KOMMERSIELLA SAMARBETEN PÅ LOKAL NIVÅ MED EN ELLER FLERA PARTNERS.
Årets bästa sponsring
UTGÖRS AV SPONSRINGSSATSNINGAR SOM HAR GENERERAT I VARUMÄRKES- OCH/ELLER AFFÄRSNYTTA GENOM ATT RIKTA SIG TILL EN DEFINIERAD MÅLGRUPP.
Årets mest kreativa lösning
ÄR BÅDE SPONSRINGS- OCH EVENTPROJEKT MED HÖG KREATIV HÖJD I SITT UTFÖRANDE.
Årets event B2B
EVENT SOM GENERERAT VARUMÄRKES- OCH/ELLER AFFÄRSNYTTA INOM MÅLGRUPPEN FÖRETAGSKUNDER.
Årets event B2C
EVENT SOM GENERERAT VARUMÄRKES- OCH/ELLER AFFÄRSNYTTA INOM MÅLGRUPPEN KONSUMENTER.
Årets interna event
INTERNA EVENEMANG OCH MÖTEN SOM RIKTAR SIG TILL HELA ELLER DELAR AV FÖRETAGETS PERSONAL.
Årets samhällsengagemang
BÅDE SPONSRINGS- OCH EVENTPROJEKT SOM SYFTAR TILL ATT KOMMUNICERA SAMHÄLLSENGAGEMANG OCH ANSVARSTAGANDE. PROJEKTET KAN ANTINGEN SYFTA TILL ATT VARA OPINIONSBILDANDE OCH/ELLER ATTITYDFÖRÄNDRANDE.
Årets mest innovativa koncept
NYSKAPANDE KONCEPT INOM SPONSRING OCH/ELLER EVENT.
Årets hantverk
VISUELLA ELLER AUDIOVISUELLA HANTVERKET SOM PÅ ETT AVGÖRANDE SÄTT BIDRAGIT TILL ATT FÖRHÖJA UPPLEVELSEN FÖR MÅLGRUPPEN.
Årets Expo
UTSTÄLLARE SOM DELTAGIT PÅ EN ELLER FLERA MÄSSOR I SVERIGE ELLER UTOMLANDS OCH DÄR MONTERN BYGGTS AV SVENSKA MONTERBYGGARE.
Årets långsiktiga
SPONSRINGS- OCH EVENTPROJEKT SOM GENERERAT VARUMÄRKES- ELLER AFFÄRSNYTTA UNDER MINST TRE ÅRS TID MOT VALDA MÅLGRUPPER.
Årets internationella
INTERNATIONELLA SPONSRINGS- OCH EVENTPROJEKT SOM GENERERAT VARUMÄRKES- OCH/ELLER AFFÄRSNYTTA MOT VALDA MÅLGRUPPER I FLER ÄN ETT LAND.